Tempo 10k in Bariloche

 

I have only 2 weeks left before the half marathon race in Punta Arenas, and not much time to train. I’m not worried by the distance, rather the pace I would love to keep. I know I could with just one month of proper training run it at 4:20min/km pace, but with my current schedule that looks hard. I tried to simulate a 10k in the beautiful city of San Carlos de Bariloche and the result was  promising.

On tuesday we headed out for a 27km hike and once we got back to the city center I did my tempo run. Even with so many hilly kilometers on the legs i managed to finish with a 4:18 pace. And it was very windy! I am still worried that in Punta Arenas my legs and feet will be too tired to perform (the race will be after a 5 days trek covering 120km with a 10Kg backpack on my back camping in the wildest Patagonia!), but I have a bit more faith I can finish within 1 hour and 40 min! 

Mancano solo 2 settimane alla mezza maratona di Punta Arenas e non ho molto tempo per allenarmi. Non mi preoccupa la distanza, piuttosto il cercare di tenere un passo rispettabile. So che con un mese di allenamento normale potrei correrla a 4:20 min/km, ma con gli impegni attuali è praticamente impossibile fare un piano. Ho provato a simulare una corsa di 10km nella bellissima San Carlos de Bariloche ed il risultato è stato incoraggiante.

Martedi siamo usciti per una passeggiata di 27km sulle montagne nella regione dei laghi ed una volta tornato in città ho fatto la mia corsa di prova. Nonostante i tanti kilometri nelle gambe sono riuscito a finire con un passo di 4:18 min/km. Ed era molto ventoso sulle rive del lago Nahuel. Sono ancora preoccupato dalle condizioni in cui saranno le mie gambe ed i miei piedi dopo un trekking di 5 giorni con 120km da coprire e campeggiando nella Patagonia più estrema, ma sono anche un po’ più fiducioso di riuscire a finire la mezza maratona sotto 1:40!